Isnin, April 20, 2009

JANGAN TEGUR... why???

19 April 2009 - Hari ini aku dan temanku pergi menonton filem Jangan Tegur yang sudah berada di panggung pada 9 April lalu.. Agak ramai gak yang p tengok cerita ini.. Al maklum la hujung minggu.. Pada malam tersebut ramai penonton yang berkeluarga yang p menonton.. Ini menunjukkan yang dah berkeluarga pun mahu meluangkan masa bersama-sama dan turut merasai keseramannya.. apa yang aku melalut ni..

Berbalik kepada cerita jangan tegur, diakui cerita ini memang agak seram seperti jangan pandang belakang dulu. Para pelakon seperti elly suriati, nadia mustapa memang diakui keberkesanannya. syabas diucapkan..mereka sememangnya pelakon berbakat..

TApi disebalik kesraman cerita ini terdapat kelucuan. Mengapa, ini disebabkan beberapa adegan dalam cerita tersebut mengundang ketawa para penonton. Memang riuh gelak penonton hari tu.. entah la cerita seram ke cerita lucu??

Jangan Tegur mengisahkan kehilangan Baizura selepas dirawat dari kerasukan. baizura telah hadir dalm mimpi dan hidup natasha yang mengalami koma akibat kemalangan.. Setelah sedar, natasha terus dihantui dengan bayangan baizura dan boleh nampakmakhluk2 halus..

Apa sebenarnya yang terjadi kepada Baizura?? Mengapa Natasha yang mendapat mimpi tersebut?? adakah ia satu petunjuk misteri kehilangan baizura?? Adakah ianya berkaitan dengan Mak su??

satu adegan yang mencuit hatiku ialah, adegan yang seorang ustaz di goda oleh Natasha yang telah dirasuk dan bertukar identiti.. Agak kelakar.. Nak tahu?? tonton la sendiri

Apa2 pun cerita ini memang menarik walau terdapat beberapa kelemahan... Kepada semua kaki wayang, nantikan filem BOHSIA pada 23 April ini ......Tapi just tonton dan jadikan iktibar jangankita turut jadi Bohsia..

1 ulasan:

Pancasara berkata...

Bohsia dah tengok ke? Tlg review ye kalau dah tengok...

Hari tu tengok Coming Soon...ok la jugak...tapi part sedih lagi kuat efek dia dari part seram...