Isnin, April 27, 2009

BOHSIA!!!!!!

25 April 2009 - Semalam aku dan temanku p tonton filem Bohsia yang baru sahaja berada di panggung 2 hari lepas. Kami memilih tayangan larut malam.Agak ramai jugak yang pergi menonton tetapi tidak la sampai memenuhi panggung itu. Pelbagai kemungkinan yang boleh dibuat bila panggung tersebut tidak penuh.. Maybe sebab kaki wayang tidak gemar menonton felim melayu, atau disebabkan mempunyai hal, ataupun mungkin disebabkan hujung minggu terdapat siaran langsung perlawanan bola sepak antara negeri kelantan dan selongar serta MU lawan pe entah... but so k..

Berbalik kepada filem Bohsia.. Jalan cerita yang ok, ku kira cerita ini ok seperti filem Kl Drift tetapi yang tak bestnya adalah endingnya yang seakan-akan tergantung.. Menyebabkan banyak pengakhiran yang boleh disimpulkan..

Cerita ini bermula dengan adegan mat-mat rempit sedang berlumba di jalan raya dan lepas itu terjadi perbal;ahan antara Tasha dengan emi.. Berakhir dengan penangkapan geng mus dan pembunuhan ayah Emi serta perbalahan antara 2 beradik... Endingnya agak tergantung.. Menyebabkan kita terpaksa berfikir..(bukan tidak mahu berfikir tetapi masalahnya terdapat banyak jawapan yang boleh dihasilkan).. Saya rasa sinopsissnya tidak perlu la saya ceritaklan di sini.. Anda semua patut p menonton nya.. Memang berbaloi berbanding p tonton Jangan btegur minggu lepas.

Dari segi mutu dan jalan cerita agaka bagus, dialog2 yang mampu mengundang ketawa penonton disokong p[ula dengan alunan muzik dan lagu yang menarik menjadikan cerita ini menarik.. Cuma lakonan para pelakon masih bvoleh dibaiki lagi...

BOHSIA.... Jalan pilih jalan hitam sememangnya memaparkan kosah benar yang terjadi di dunia realiti anak-anak muda, khusunya di kalangan mat-mat rempit.... Walaupun tidak banyak aksi rempit ditonjolkan tetapi kita mampu memahami cerita ini..

kepada anda semua terutama golongan muda, jangan la pilih jalan hitam walau kita dari latar belakang yang susah atau mempunyai sejarah hitam.. Jangan cemarkan hidup kita dengan perkara-perkara seperti ini... Ingat masih banyak cara lain untuk mengatasinya...

JANGAN PILIH JALAN HITAM SEBALIKNYA BERFIKIRLAH CARA MATANG....

2 ulasan:

Pancasara berkata...

Thanx for the review...walaupun nampak menarik, tapi belum terasa nak tengok minggu ni...mgkin minggu depan kot...lepas Queen Of Langkasuka.

adeq_sue berkata...

wow.. cite tu nampak best tp eth xp tgk...cite pe yg paling best erk????