Isnin, Mac 30, 2009

KERINDUAN......

Di sini...aku terdiam resah
menghitung memanik rindu
menafsir dedebu kasih

SEBAGAI HAMBA ALLAH
aku rindu limpahan kasih rahmatnya
memohon seberkas ihsan untuk secebis
keampunan
memohon redhaNYA
atas segala
Lantas aku terpaku...
layakkah hamba daif ini dikabul doa???

SEBAGAI SEORANG ANAK
aku rindukan titian kasih sayang
dibanjiri belai kasih tidak bertepi
menjadi penghibur derita dan
penawar nestapa
jua kucuba mengamit redhaNYA
Lantas aku terdiam
merenungi hakikat anak soleh yang
masih kejauhan

SEBAGAI SEORANG SAHABAT
aku rindu untaian mesra
untuk mengundang serantai mesra ukhuwah
bersama mengisi derita jua bahagia
Namun aku tahu..
aku belum mampu menjadi insan bergelar
sahabat sejati

SEBAGAI SEORANG PELAJAR
aku rindukan segumpal kejayaan
agar mampu mengukir senyum juga pengharap
mencipta puas ibubapa tercinta
Jua mengering keringat
jerih perit pun aku cukup mengerti
aku belum bersedia

Tiada ulasan: