Isnin, September 08, 2008

coretan bicara sepi.......




aku coretkan bicara sepi...
dalam kehidupan yg tidak pernah bertepi..
lantaran kesilapan lalu, kau aku jadikan sasaran...
yang tak mungkin akan melembutkan hatimu kembali kepadaku...

............................................................

setulus kasih kau menyayangiku..
tapi apa yg aku berikan padamu???

............................................................

tanpa kewarasan..
kau aku jadikan sasaran untuk membalas dendam
terhadap kaum sejenismu..
aku sakiti hatimu, aku guris perasaanmu...
setiap usaha yg kau tunjukkan, aku tidak pernah hargai..

malah...

kau aku jadikan tidak ubah seperti hamba cinta...
namun.....segala cabaran yang ku beri
kau dapat atasi........

............................................................

aku sentiasa ingin melukai dan mengecewakanmu..
namun......

kau cuba yakin dengan cinta yang kau tanam di hati ini...
namun entah mengapa aku tidak pernah membukakan hatiku untukmu...
dalam diam..perjalanan antara kita semakin menjauh...

kau tidak pernah jemu memujuk dan membuka hatiku...
ku tidak sangka betapa tulusnya kasih dan sayang yang kau berikan..
namun apa yang kubalas????
hanyalah kekecewaan............

namun aku sedar aku benar-benar mencintaimu..
bila telah aku berikan ruang di hatiku,
kau tidak dapat kuhubungi...........

mengapa???

adakah kau sudah jemu mengetuk pintu hatiku???
atau kau sudah ketemu insan yang lebih baik,
lebih memahami dariku???
atau juga kau hanya ingin mempermainkan hati
dan perasaan insan yang lemah lagi terluka ini???
adakah kata-kata mu dulu hanyalah satu kepalsuan???











Tiada ulasan: