Sabtu, Mei 02, 2009

SELAMAT TINGGAL.......

Selamat tinggal usm,
selamat tinggal desasiswa fajar harapan,
selamat tinggal dewan2 kuliah,
selamat tinggal semuanya yang pernah mengamit memori.....

Entah bila lagi kite berpeluang merasainya lagi....
kite rindukan suasananya....
kite xmahu lagi tinggalkan tempat ini...
kita belum bersedia... kenapa masa cepat berlalu??

1 Julai 2006, first time kite menjejakkan kaki ke Pulau Pinang dan pertama kali melangkah masuk ke USM.. Pelbagai perasaan yang melanda diri ku..
GEMBIRA sebab dapat datang ke Pulau Pinang,ke USM...impianku tercapaii... SEDIH sebab terpaksa berpisah dengan keluarga tersayang.. Walau sebelum ku merantau ke rumah kakak kat KL,berpisah dengan ma dan abah, tapi x seperti datang sini.. dan juga sedih sebab tiada kawan yang ku kenal di sini.. semua dapat kat tempat lain..TAKUT.. dapat ke aku menjalani kehidupan di sini, bergaul dengan orang sini??? RISAU...dapat ke aku hadapi semua ini seorang diri , keluarga jauh disisi..... TETAPI alhamdulillah akhirnya aku dapat menghadapi segala cabaran, dugaan, dan segala-galanya sehingga kini..

Pelbagai memori tercipta di sini.. sama ada manis mahupun pahit.. ku telan jua.. USM ni awalnya mencipta kenangan manis padaku tetapi membawa kepada kenangan pahit..sungguh pahit sehingga tak terduga dek akal ku.. namun begitu, alhamdulillah USM juga memahat memori indah bagiku...

Di USM, terjadi pertemuan dan perpisahan yang tak kusangka.. Pertemuan antara dua insan...kawan dan seseorang...tapi di sini juga perpisahan yang tak di duga berlaku. seperti mana pertemuan yang tak di minta begitu juga perpisahan yang tak dipinta.. Mengapa ianya harus terjadi???

Mungkin ada hikmah di sebalik setiap yang berlaku..mungkin .,..pertemuan dan perpisahan lumrah kehidupan. Ku dapat mengenali ragam manusia di sini..kekecewaan melanda diriku di sini..hatiku dipermainkan di sini..kesedihan menyelubnugi ku di sini tetapi kerna usm jugalah menjadi landasan pengantara ku mengenali seorang insan yang baik.. yang cuba untuk menghapuskan duka di hatiku..

Kini ku terpaksa melangkah keluar dari sini demi kejayaan..AKu akan rindukan USM dan akan terus ku kenang dalam memori ku... 3 tahun sudah berlalu... cepat or lambat..pasti akan tiba jua...dan harus diterima walau tak inginkan..

Jika 1 Julai 2006 ku melangkah kaki buat pertama kali di USM.. hari ini 2 Mei 2009 ku terpaksa menlangkah keluar dari desasiswa fajar harapan.. bermakna tamat sudah pengajianku selama 3 tahun di USM ni..Entah bila lagi akan ku bergelar pelajar khususnya di USM ni...

KESEDIHAN.....perlu untuk memperolehi..... KEGEMBIRAAN....

1 ulasan:

TAAVEEKUN PERAK berkata...

sama lah kita.i senior than u.matrik di usm mulai thn 1980.udah tua pun.cipta lah kejayaan demi kejayaan selepas kejayaan memperolehi segulung scroll.selamat berurusan di dunia yg penuh fana ini.salam."welcome to my blog"